Články

Rýchly návod ako nájsť stratený alebo ukradnutý iPhone alebo iPad

Hľadanie a zabezpečenie strateného iPhonu alebo iPadu:

  1. Apka Nájsť a www.iCloud.com/find:

    • V aplikácii Nájsť alebo na webovej stránke iCloud.com/find môžete lokalizovať svoj telefón na mape, prehrať zvuk v prípade blízkosti a označiť ho ako stratený, čo umožňuje uzamknutie kódom, kým ho nenájdete znova.
  2. Hodinky Apple Watch:

    • Ak predpokladáte, že váš iPhone je v blízkosti, otvorte Ovládacie centrum na hodinkách Apple Watch a klepnite na tlačidlo na prezvonenie vášho iPhonu. Modely Apple Watch Series 9 alebo Apple Watch Ultra 2 vám umožňujú aj navigáciu k telefónu priamo na hodinkách.
  3. Web iCloud.com v prehliadači:

    • Po prihlásení sa môže zobraziť výzva na zadanie kódu odoslaného na dôveryhodné zariadenie. Ak nemôžete získať kód, môžete namiesto toho vybrať možnosť "Nájsť zariadenie" pri prihlasovaní na stránke iCloud.com/find.
  4. Apka Nájsť na Inom Zariadení:

    • Ak máte ďalšie Apple zariadenie prihlásené pod Apple ID, skúste nájsť svoj iPhone alebo iPad pomocou aplikácie Nájsť na tomto zariadení.
  5. Zdieľanie s Rodinou:

    • V prípade členstva v skupine Rodinného Zdieľania sa vaše zariadenia môžu zobrazovať v aplikácii Nájsť na zariadeniach členov rodiny.

V prípade, že ste zabudli aktivovať funkciu Nájsť na svojom zariadení pred jeho stratou, nedokážete ho lokalizovať v aplikácii Nájsť ani na stránke iCloud.com/find, a tým pádom nemôžete aktivovať režim Stratené. Na ochranu vašich osobných údajov by ste mali ihneď zmeniť heslo svojho Apple ID účtu a v záujme bezpečnosti by bolo vhodné zvážiť aj zmenu hesla na iných účtoch.

Označenie zariadenia ako strateného

Pri označení vášho iPhonu alebo iPadu ako strateného môžete na diaľku uzamknúť zariadenie pomocou kódu, čím zabezpečíte jeho obsah a citlivé informácie. Taktiež môžete zobraziť prispôsobenú správu s vašimi kontaktnými údajmi, aby vám ho prípadne niekto vrátil. Pri označení zariadenia ako strateného sa automaticky vypnú aj karty a lístky, ktoré ste mohli používať so službou Apple Pay.

Postup pri stratila natrvalo alebo odcudzení iPhonu alebo iPadu

  1. Zmena hesla Apple ID:

    • Prihláste sa na stránke appleid.apple.com, prejdite do sekcie Prihlásenie a zabezpečenie, a vyberte možnosť Zmeniť heslo pod položkou Heslo.
  2. Vymazanie zariadenia na diaľku:

    • V prípade dostupnosti dôveryhodného zariadenia alebo zariadenia člena rodiny, vymažte svoje zariadenie prostredníctvom aplikácie Nájsť. V opačnom prípade vykonajte túto operáciu na stránke iCloud.com/find.
  3. Žiadosť o náhradu iPhonu s programom AppleCare+:

    • Ak máte krytie krádeže a straty prostredníctvom programu AppleCare+, podajte žiadosť o náhradu iPhonu. Je dôležité neodstrániť iPhone z aplikácie Nájsť ani neodpojiť svoje Apple ID, kým nebude vaša žiadosť úplne schválená.
  4. Nahlásenie strateného zariadenia polícii:

    • Informujte miestnu políciu a poskytnite im sériové číslo vášho iPhonu alebo iPadu, ktoré môžete získať aj v prípade straty zariadenia. Nájdete sprievodcu, ako zistiť sériové číslo vášho zariadenia.
  5. Kontaktovanie mobilného operátora:

    • Oznámte stratu iPhonu vášmu mobilnému operátorovi, požiadajte o deaktiváciu vášho účtu a v prípade vzťahujúceho sa programu mobilného operátora uplatnite nárok.
  6. Odstránenie iPhonu zo zoznamu dôveryhodných zariadení:

    • Prihláste sa na stránke appleid.apple.com, vyberte možnosť Zariadenia, nájdite svoje zariadenie, a pod položkou Odstrániť z účtu odpojte zariadenie. V prípade krádeže a straty iPhonu neodstraňujte zariadenie zo zoznamu dôveryhodných zariadení, kým nebude vaša žiadosť úplne schválená.